Tygodnik "NIE" znika ze stoisk PKN Orlen. Obajtek zdecydował
We wtorek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek poinformował o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży nowego wydania Tygodnika "NIE".
— Nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II — poinformował za pośrednictwem Twittera. Wcześniej taką samą decyzję podjęła Poczta Polska. Okładka nowego wydania tygodnika przedstawia wizerunek Jana Pawła II, trzymającego krzyż z umieszczoną na nim w fotomontażu niemowlęcą lalką.
Obajtek wycofuje Tygodnik "NIE" z placówek Orlenu
— Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice — napisał Obajtek. — Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II — podkreślił.
Taka sama decyzja Poczty Polskiej
Również we wtorek decyzję o wycofaniu ze sprzedaży Tygodnika "NIE" podjęła Poczta Polska.
— Z uwagi na kalkulacje i ryzyka biznesowe podjęliśmy decyzję o wycofaniu tego tytułu prasowego, począwszy od bieżącego numeru — przekazała spółka w oświadczeniu przesłanym portalowi money.pl.
Kontrowersyjna okładka nowego wydania Tygodnika "NIE"
Na okładce nowego wydania Tygodnika "NIE" widać wizerunek Jana Pawła II, trzymającego krzyż, na którym w fotomontażu umocowano niemowlęcą lalkę. Widać na niej również tytuły dwóch artykułów na temat polskiego papieża: "Żegnaj, Papaju!" i "Jan Paweł II po wodzie pływu".
RB
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Kultura