Niebawem bilety na pociąg PKP Intercity kupić będzie można w sklepach, kioskach czy stacjach benzynowych. Spółka otwiera się na współpracę, dzięki czemu firmy obsługujące stacjonarne punkty sprzedaży będą miały możliwość sprzedawania biletów przewoźnika.
PKP Intercity chce poszerzyć sieć sprzedaży biletów
Jak informuje PKP Intercity, nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe – z wyłączeniem kolejowych kas biletowych, czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.
"Szansa dla potencjalnych partnerów"
Jak wskazuje spółka, "dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach".
— Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity — informuje Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity.
Bilety na pociąg dostępne online
Od kilku miesięcy bilet na pociąg PKP Intercity, poza oficjalną serwisem spółki, kupić można na platformach takich jak KOLEO, mPay, e-poróżnik.pl czy SkyCash. Jak informuje spółka, do końca lutego poprzez te kanały sprzedanych zostało ponad 1,8 mln biletów przewoźnika.
Udogodnienie dla osób nie korzystających z serwisów online
Nowa formuła agencyjna sprzedaży biletów skierowana jest do firm z własną lub partnerską siecią dystrybucji towarów czy usług, które mają co najmniej 50 punktów stacjonarnych i mogą się wykazać doświadczeniem w sprzedaży usług podmiotów zewnętrznych.
Jak wyjaśnia PKP Intercity, współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, wprowadzonych przez spółkę we wrześniu 2021 r.
— Nowy model sprzedaży agencyjnej przewiduje jednolite warunki handlowe dla każdego z partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy — podkreśla PKP Intercity.
Rozszerzanie sieci sprzedaży jest jedną z części strategii rozwoju spółki PKP Intercity. Nowy model sprzedaży agencyjnej będzie stanowić wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, którzy nie chcą lub nie mogą korzystać z serwisów online.
RB
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka