Już 8000 przedsiębiorców prowadzi swój lokalny biznes pod szyldem Żabki. Model biznesowy sieci przyciąga przedsiębiorców również w małych miejscowościach, franczyzobiorczyni numer 8000 poprowadzi swój sklep w Dobieszowicach (woj. śląskie) liczących mniej niż 2000 mieszkańców.
W 2022 r. pierwsze sklepy sieci powstały aż w 154 nowych lokalizacjach. Według przedstawicieli sieci, system franczyzowy Żabki jest tak zbudowany, że pozwala na zniwelowanie ewentualnego zagrożenia związanego z prowadzeniem własnej działalności, dodatkowo sieć dzieli się ze swoimi franczyzobiorcami wiedzą niezbędną do prowadzenia własnego biznesu.
– Dlatego też dziś możemy cieszyć się z dołączenia do nas kolejnego 8000. franczyzobiorcy – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska
– Udział franczyzobiorców w naszym biznesie jest bardzo ważny, to oni dbają o relacje z klientami i budują wizerunek naszej marki. Z myślą o nich nieustannie rozwijamy naszą sieć, uatrakcyjniając ofertę franczyzową, poprzez wprowadzanie kolejnych benefitów i nowoczesnych narzędzi – dodaje.
Żabka 8000 pokazuje, że wszyscy mogą to robić
8000. franczyzobiorczynią Żabki jest Izabela Wilgos. Przez większość życia zawodowego związana była z sektorem bankowym i ubezpieczeniowym. Pełniła m.in. funkcję dyrektor jednego z oddziałów banku i filii firmy ubezpieczeniowej w Bytomiu i Gliwicach. Wówczas jej mąż przebranżowił się i otworzył sklep Żabka.
– I to był dla mnie bodziec. Po wielu latach pracy w branży bankowej i ubezpieczeniowej, w tym na stanowiskach kierowniczych, zaczęłam odczuwać wypalenie zawodowe. Wiedziałam, że chcę coś zmienić w swoim życiu, ale nie wiedziałam, w jakim pójść kierunku. W lipcu 2022 r. mój mąż postanowił otworzyć sklep Żabka. Na tyle, na ile mogłam, starałam się mu pomóc. Najpierw w otwarciu placówki, potem przyglądałam się z bliska, jak go prowadzi. Moja decyzja o pójściu w ślady małżonka była wynikiem jego inspiracji, zapowiedzi wsparcia, a także naszej głębszej analizy tego biznesu. Żabka to znana w całej Polsce marka i sklep, do którego zawsze chętnie przyjdą klienci. Duże znaczenie ma także szerokie wsparcie oferowane przez sieć, w tym niski wkład własny. Oboje z mężem, jeszcze przed otwarciem placówek, lubiliśmy Żabkę i chętnie robiliśmy zakupy w jej sklepach – podkreśla Izabela Wilgos.
Żabka również w małych miastach
Sieć sklepów Żabka obecna jest nie tylko w dużych miastach – Izabela Wilgos prowadzi biznes w liczących 2000 mieszkańców Dobieszowicach, najmniejsza miejscowość, w której można spotkać sklepy z zielonym szyldem, liczy niewiele ponad 700 mieszkańców. W 2022 r. sieć uruchomiła łącznie niemal 1100 sklepów, w tym 154 punkty w miejscowościach, w których do tej pory nie funkcjonowały sklepy Żabki.
Sieć oferuje dodatkowe wsparcie dla przedsiębiorców rozwijających biznes w małych miejscowościach i na terenach wiejskich. Franczyzobiorcy z miejscowości liczących do 30 tysięcy mieszkańców i dojeżdżający z innych miejscowości mogą skorzystać z programu „Auto na start”. Żabka oferuje również pakiet relokacyjny w postaci comiesięcznego wsparcia finansowego dla franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na przeprowadzkę w celu uruchomienia sklepów w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców.
Wiele spraw w jednym miejscu
Izabela Wilgos podkreśla, że wybrana przez nią miejscowość spełni potrzeby lokalnej społeczności. W Dobieszowicach nie ma dobrze wyposażonego sklepu spożywczego, apteki, poczty czy kawiarni. Dzięki ofercie Żabki, okoliczni mieszkańcy będą mogli w jednym miejscu zrobić zakupy, napić się kawy, zjeść ciepłą przekąskę, nadać paczkę czy zagrać w Lotto.
Żabka stworzyła w 2021 r. wewnętrzną Politykę Równości, wychodząc tym samym naprzeciw zapotrzebowaniu na przyjazne i bezpieczne miejsce pracy. Polityka określa kluczowe zasady w zakresie sprawiedliwego traktowania wszystkich zatrudnionych i współpracujących osób, a także wskazuje na cele i wytyczne związane z tworzeniem włączającej kultury organizacyjnej. Bogactwo sieci tworzą także jej franczyzobiorcy. Wśród nich są osoby o różnym doświadczeniu, edukacji, wieku, stanie cywilnym, a także pochodzeniu – poza Polakami, są to obywatele 14 różnych krajów.
– Wśród współpracujących z nami przedsiębiorców są osoby o różnym doświadczeniu, wykształceniu i pochodzeniu - wszystkich ich charakteryzuje wysoka motywacja, pracowitość i chęć rozwoju – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Sieć jest również Sygnatariuszką Karty Różnorodności w Polsce, która stanowi pisemną deklarację zobowiązującą organizację do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy.
MM
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka