Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z konta. fot. materiały prasowe
Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z konta. fot. materiały prasowe

Wielki polski bank ostrzega klientów. Trwa perfidna kampania

Redakcja Redakcja Finanse osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 9
PKO BP ostrzega klientów przed oszustami. Największy polski bank zwraca uwagę, że przestępcy mogą dzwonić do klientów i podszywać pod pracowników PKO BP. I będą przekonujący - mogą twierdzić, ktoś wziął pożyczkę na Twoje dane lub zrobił przelew. Jeśli podacie im dane logowania, kod BLIK lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujecie na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracicie pieniądze.

PKO BP ostrzega klientów

PKO BP ostrzega przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają klientów PKO do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na swoich urządzeniach aplikacji do zdalnej weryfikacji.

PKO BP uczula klientów, by uważali na wszelkie wiadomości (e-mail, SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym, w których jest się proszonym o kliknięcie w link i podanie danych.

W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane karty płatniczej.

O co mogą prosić osoby, które podszywają się pod pracowników PKO BP?

Klientom PKO BP powinna zapalić się "lampka", gdy rzekomy pracownik banku poprosi o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej, w tym np. kod BLIK czy o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.

O co klienci PKO BP mogą być proszeniu po kliknięciu w link z wiadomości od nieznanego nadawcy?

Jeżeli już ktoś kliknie w link otrzymany w wiadomości, to w następnym kroku zostanie poproszony o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej i danych karty.

W rzeczywistości oszuści chcą przejąć narzędzia autoryzacyjne, dane do logowania do bankowości elektronicznej i dane Twojej karty płatniczej.

Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z konta.

Oszustwo na PKO BP. O te rzeczy pracownik banku nigdy cię nie poprosi

PKO Bank Polski nigdy nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

Pracownik banku PKO podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

Pracownik banku nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. W tym celu nie podawaj kodów BLIK obcym oraz nie korzystaj z ich kodów

Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu.

Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.

SW

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj9 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (9)

Inne tematy w dziale Gospodarka