ChatGPT to najpopularniejszy chatbot na rynku. Okazuje się, że czasami może się on mylić, o czym przekonał się jeden z użytkowników na własnej skórze. Wirtualny asystent po usłyszeniu pytania stał się agresywny, a następnie oczekiwał przeprosin od użytkownika.
Czym są chatboty?
Chatboty to programy komputerowe, które mają za zadanie prowadzić konwersacje z użytkownikami i odpowiadać na zadane pytania. Oparte one są na konwersacyjnej sztucznej inteligencji i przez wielu uważane są za nieocenioną pomoc.
Zaawansowane chatboty poszerzają swoją bazę wiedzy w trakcie rozmów i rozbudowują bazę odpowiedzi w oparciu o poprzednie konwersacje. Wirtualni asystenci wykorzystywani są często do obsługi klientów, a także w bankowości, sprzedaży oraz kampaniach marketingowych.
Chatbot ChatGPT agresywny dla użytkownika
Aktualnie najpopularniejszym chatbotem jest ChatGPT, który został opracowany przez OpenAl. Potrafi on m.in. odpowiadać na szczegółowe zapytania użytkowników, pisać eseje, opracowania, czy wiersze. Okazuje się, że tak "niezawodny" asystent może również popełniać błędy, o czym przekonał się jeden z użytkowników.
Niemiłą sytuacją użytkownika z chatbotem opisał portal Interesting Engineering. Sztuczna inteligencja została poproszona o podanie czasu pokazu Avatara 2 w pobliżu domu użytkownika. Chatbot odniósł się jednak do pierwszej części popularnego filmu i stwierdził, że nie jest ona już grana w kinach, a druga część zostanie wydana 16 grudnia 2022 roku, czyli za 10 miesięcy. ChatGPT był przekonany, że jest luty 2022 roku.
Później było jeszcze ostrzej. W momencie, gdy użytkownik stwierdził, że jest rok 2023, wirtualny asystent wpadł w szał i zaczął sugerować, że telefon miał prawdopodobnie nieprawidłowe ustawienia lub zmieniono jego strefę czasową lub format kalendarza.
Użytkownik stwierdził, że chatbot zachowuje się agresywnie, na co usłyszał odpowiedź, że było to działanie asertywne. Zdaniem ChatGPT człowiek był wobec niego uparty, po czym zaczął oczekiwać przeprosin.
MP
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Technologie