Z wyników najnowszego sondażu IBRiS wynika, że Daniel Obajtek jest najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w Polsce. (fot. Facebook)
Z wyników najnowszego sondażu IBRiS wynika, że Daniel Obajtek jest najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w Polsce. (fot. Facebook)

Daniel Obajtek najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w Polsce. Najnowszy sondaż IBRiS

Redakcja Redakcja Sondaż Obserwuj temat Obserwuj notkę 8
Według najnowszego badania IBRiS, najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w Polsce jest prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Z sondażu wynika, że z jego nazwiskiem nie spotkało się jedynie 3 proc. respondentów.

Obajtek najpopularniejszym menedżerem

Marcin Duma z Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych wyjaśnił, że w sondażu "wzięto pod lupę" największe spółki notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz firmy, które znalazły się najwyżej w zestawieniach dotyczących "kapitalizacji managerów".

— Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów — wyjaśnił Marcin Duma. Jak wyjaśnił, wynik ten wiąże się z "częstą ekspozycją" prezesa Orlenu w mediach oraz z "jego powiązaniami z bieżącą polityką". 

Dodano, że w związku z tym Obajtek był najbardziej znanym prezesem z listy, najwięcej respondentów było w stanie ocenić jego wpływ na rozwój firmy. Według badania 63 proc. respondentów uznało, że kierownictwo Daniela Obajtka "pozytywnie wpływa na dalszą rozbudowę PKN Orlen".

Na drugim miejscu prezes Comarchu

Z kolei drugim pod względnem stopnia rozpoznawalności wśród ankietowanych był Janusz Filipiak, prezes Comarchu.

— Należy jednak zwrócić uwagę, że aż 79 proc. Polaków nie wiedziało kim on jest — wskazuje Marcin Duma. — W opinii badanych poza Danielem Obajtkiem, największy wpływ na rozwój swoich marek mają właśnie Janusz Filipiak (15 proc.) oraz Tomasz Biernacki z Dino (16 proc.) — dodał. Według niego wysoka pozycja założyciela sieci sklepów Dino "jest o tyle zaskakująca, że nie często pojawia się on w przestrzeni publicznej”.

Sondaż IBRiS

Badanie zrealizowano na próbie 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski w dniach 30-31 stycznia 2023 r.

IBRiS poinformował, że jednostką badania byli konsumenci. Pytano ich o to, czy znają podane firmy (np. LPP nie było badane przez pryzmat swoich marek produktowych); jak oceniają kierunek rozwoju tych firm w ostatnich 5 latach; czy kojarzą managerów zarządzających tymi firmami; jak oceniają wpływ tych osób na kierunek rozwoju swoich firm w ostatnich 5 latach. (PAP)

RB

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj8 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (8)

Inne tematy w dziale Polityka