Netflix od dłuższego czasu walczy ze współdzieleniem kont. Wychodzi na to, że przyszedł również czas na Polskę. Platforma planuje wprowadzić zmiany w naszym kraju do końca marca.
Dodatkowa opłata na Netflix
Współdzielenie kont na Netflix to popularna metoda na oszczędzanie pieniędzy. Serwis od jakiegoś czasu próbuje jednak walczyć z użytkownikami "na gapę" i pierwsi mogli przekonać się o tym użytkownicy platformy w krajach Ameryki Łacińskiej i Południowej. To właśnie tam wprowadzono dodatkową płatność dla subskrybentów udostępniających swoje profile osobom spoza ich gospodarstw domowych.
W ramach testowanej funkcjonalności "dodaj dom" za dodatkowe konta trzeba dopłacać 2,99 dol. Jeśli takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w Polsce to użytkownicy serwisu prawdopodobnie dopłacą 7,25 zł za każde subkonto.
Netflix przetestuje Polaków
Szczegółowe zasady korzystania z platformy w ramach jednego gospodarstwa domowego Netflix ogłosił w Polsce już na początku stycznia. Wynika z nich, że w celu weryfikacji będzie wysyłał właścicielom profili czterocyfrowe kody, e-mailem lub SMS-owo. Następnie wspomniany szyfr użytkownik będzie musiał wpisać na urządzeniu, na którym korzysta z serwisu.
Programmatic & digital investment director w Havas Media Group Krzysztof Dumbal w rozmowie z Wirtualnemedia.pl tłumaczy, że dodatkowe płatności w ramach współdzielenia kont, Netflix będzie wdrażał stopniowo, dokładnie analizując, jak wpływa to na korzystanie z platformy w poszczególnych krajach. – Przy spadającej dynamice wzrostu Netflix musi wyważyć, jak taki ruch wpłynie na biznes, który oparty jest na użytkownikach – ocenia ekspert w rozmowie z portalem.
Tańszy pakiet na Netflix
Aby ułatwić decyzje o zakładaniu własnych kont, Netflix wprowadził już nową funkcję. Użytkownicy mogą przenosić swój profil z ustawieniami, historią oglądania itp. na inne konto. To zachęta do przenoszenia się z kont współdzielonych z innymi osobami na własne konta.
Dodatkowo Netflix w listopadzie ubiegłego roku zaoferował również tańszy pakiet, w którym przy treściach emitowane są reklamy. Korzystać mogą z niego użytkownicy platformy w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii.
– Wiele osób, przyzwyczajonych do niższych kosztów korzystania z platformy, będzie poszukiwać rozwiązań alternatywnych. Dodatkowo pamiętajmy, że jesteśmy świadkami rozwijającego się kryzysu światowego, wzrostu kosztów życia, wzrostu kosztów obsługi kredytów, a dostęp do platform rozrywkowych nie jest dobrem podstawowym i z łatwością może zostać wyeliminowany z koszyka zakupowego gospodarstw domowych – ocenia Dumbal dla Wirtualnemedia.pl.
MP
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Kultura