UOKiK ma sporo do zarzucenia T-Mobile. Poszło o reklamę, teraz firma może słono zapłacić
W poniedziałek UOKiK poinformował, że prezes Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska. Ma ono związek z praktykami naruszającymi zbiorowe interesy konsumentów.
— Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd — informuje Urząd.
Postępowanie UOKiK przeciwko T-Mobile Polska
W komunikacie Urząd wskazał, że obiecywane przez spółkę korzyści różnią się od rzeczywistych profitów i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani.
— W rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł — wskazuje UOKiK.
Nieprecycyjna oferta
Prezes UOKiK zwrócił uwagę, że po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólnie, jednak zgodne z rzeczywistością wyobrażenie na temat prezentowanej oferty.
— Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty — podkreślił Tomasz Chróstny.
T-Mobile grozi kara do 10 proc. obrotu — podał Urząd.
RB
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka