Koniec awarii BLIKA. Klienci martwią się, co z pieniędzmi ściągniętymi z konta
Kilka godzin trwała awaria systemu płatności BLIK. Klienci nie mogli płacić blikiem. W szale przedświątecznych zakupów wywołało to niemałą irytację. BLIK już działa w bankach mBank Polska, Santander Bank Polska, ING Polska, Alior Bank SA, PKO Bank Polski, Credit Agricole Bank Polska, Bank Pekao, VeloBank. Ale klienci martwią się o pobrane im wcześniej pieniądze.
Awaria Blika - problemy z płatnościami
Jak informowaliśmy wcześniej, trwała awaria systemu BLIK. Prawdopodobnie było to przeciążenie, ponieważ wiele osób, robiąc zakupy przed świętami zdecydowało się na płacenie właśnie blikiem.
Zespół Blika poinformował o usunięciu awarii, ale klienci martwią się, co z pieniędzmi, które zniknęły im z kont.
Pieniądze zniknęły z konta - jak je odzyskać?
"Ile będzie trwał zwrot pieniędzy, które przez tę awarię pobrało z konta, a i płatność i tak się nie udała"? "Co z płatnościami, które zostały ściągnięte z konta i nie dotarły do sklepów online? Nie ma ani pieniędzy na koncie, ani kupionego produktu" - dopytują zaniepokojeni internauci na profilu facebookowym Blika.
Obsługa Blika zapewnia, że nie ma powodu do obaw, a pieniądze niebawem wrócą na konta klientów. "W przypadku problemów, kontaktuj się ze swoim bankiem" - podpowiada blik.
Ile czeka się na zwrot pieniędzy na konto
Okazuje się bowiem, że czas zwrotu zależy od konkretnego banku, a nie od Blika. Banki mają w swoich regulaminach różne zapisy, w niektórych na zwrot trzeba czekać od 5 do nawet 15 dni. Zwykle jednak pieniądze wracają na konto na drugi dzień, albo w najbliższym dnu roboczym. Jeśli zbyt długo czekamy na zwrot pieniędzy, trzeba w swoim banku złożyć reklamację.
ja
Czytaj też:
Inne tematy w dziale Gospodarka