Polacy dzielą się na dwie grupy
Według raportu opracowanego przez InsightOut Lab Polacy dzielą się na dwie niemal równie liczne grupy – tych, którzy spożywają mięso odzwierzęce i nie zamierzają tego zmieniać oraz tych, którzy spożywają, ale starają się ograniczać (46% vs 44%; 7% nie spożywa mięsa).
Roślinne zamienniki mięsa zamiast schabowego?
– Blisko połowa Polaków je mięso, ale stara się ograniczyć jego spożycie. Konkretnie chodzi o kobiety, osoby w wieku 55+ oraz badanych z wykształceniem wyższym – to oni, obok niewielkiej grupy tych, którzy w ogóle nie jedzą mięsa, stanowią bazę potencjalnych klientów firm Roślinnych Zamienników Mięsa. Kluczową zmienną dla opinii na temat RZM jest sposób żywienia. Osoby, które w badaniu zadeklarowały spożywanie mięsa i brak planów jego ograniczenia w diecie, są bardziej sceptyczne odnośnie do RZM. Jednak nawet ci badani w sporej części są gotowi spróbować RZM i uważają, że produkty tego typu mogą być smaczne – mówi Mariusz Pleban, CEO InsightOut Lab.
Dodajmy, że z badania przygotowanego przez InsightOut Lab wynika, że blisko dwóch na trzech Polaków deklaruje, że może znaleźć w sklepach produkty RZM. W dużej mierze zależy to od wielkości miejscowości zamieszkania, zgodnie z zasadą: im większe miasto, tym lepszy dostęp.
Optymistycznie wygląda również kwestia spożycia RZM. Blisko połowa z ankietowanych (46%) próbowała już, głównie z ciekawości, produktów tego rodzaju, a duża część z tych, którzy spróbowali (43%), spożywa je regularnie i uważa, że są smaczne (56%).
Rynek roślinnych zamienników mięsa w Polsce
Raport "Roślinne zamienniki mięsa” powstał w InsightOut Lab. Na jego potrzeby oraz zgodnie z nomenklaturą rynkową za roślinne zamienniki mięsa (RZM) zostały przyjęte te produkty roślinne, które wyglądem, konsystencją i nazwą przypominają mięso odzwierzęce, czyli wszelkiego typu roślinne burgery, kotlety, parówki itp.
"W raporcie wykorzystano wyniki badania społecznego, przeprowadzonego wspólnie z panelem badawczym Ariadna, a także wywiadów eksperckich z uczestnikami rynku RZM w Polsce oraz obszernego desk researchu" – czytamy.
MP
Czytaj dalej:
Komentarze
Pokaż komentarze (46)