TVP jak dotąd mogła zarobić około 26 mln zł na reklamach i sponsoringu przy transmisjach meczy Polaków podczas mistrzostw świata w Katarze. W kolejnym etapie mundialu Telewizja Polska zyskać może kolejne 10 mln zł.
TVP zarabia na mundialu miliony
Head of TV Department w agencji MediaHub, Marek Racławski, cytowany przez Press.pl, szacuje, że przy meczu reprezentacji Polski z Meksykiem Telewizja Polska zyskać mogła około 7 mln zł.
Bloki reklamowe podczas tej transmisji wygenerowały około 700 punktów GRP (miara intensywności kampanii – przyp. red.) wśród widzów w wieku 7-14 lat.
— Kolejny mecz Polaków, z Arabią Saudyjską, cieszył się większym zainteresowaniem wśród widzów i reklamodawców — mówi Racławski. Szacuje przy tym, że zysk z tej transmisji na trzech antenat wyniósł około 9,3 mln zł i wygenerowały około 1 tys. ratingów. — Wokół tego meczu o około 50 procent więcej było aktywności spotowo-sponsorskiej niż w przypadku pojedynku Polski z Meksykiem — podkreśla Racławski.
Telewizja Polska zarobi jeszcze więcej na kolejnym etapie
Przed środowym meczem z Argentyną Racławski szacował, że wpływy Telewizji Polskiej z reklam i sponsoringu wokół tego spotkania mogą być wyższe o około 10 procent od tych z meczu z Arabią Saudyjską.
— W przypadku awansu Polaków do fazy pucharowej przewiduję podobny trend, czyli wpływy powinny być wyższe od tych z meczu Polska-Argentyna o kolejne 10 procent — powiedział ekspert.
Kilka milionów widzów oglądało rozgrywki Polaków
Reprezentacja Polski awansowała do 1/8 finału Mistrzostw Świata w Katarze. W niedzielę o godz. 16:00 Polacy rozegrają mecz z mistrzem świata – Francją.
Według danych Nielsen Media pierwszy mecz Polaków podczas mundialu oglądało średnio 8,54 mln widzów. Z kolei spotkanie z Arabią Saudyjską przyciągnęło średnio 8,8 mln widzów.
RB
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Kultura