W sobotę nastąpiło uroczyste otwarcie ponad dwukilometrowego odcinka tunelowego trasy S7. Dzięki temu podróżujący od Zakopanego w stronę Krakowa mogą przejechać dwupasmową drogą szybkiego ruchu już od Rdzawki. Ale, jak się okazuje, kierowcy wcale tamtędy nie jadą. Powód jest zaskakujący.
Kierowcy omijają tunel i tkwią w korkach
Turyści, którzy spędzali długi listopadowy weekend pod Tatrami w niedzielę wyruszyli w drogę powrotną. Już na wyjeździe z Zakopanego w kierunku Krakowa utworzyły się wielokilometrowe korki. Popularna nawigacja Google prowadzi bowiem kierowców starą drogą omijającą tunel na Zakopiance, który w sobotę został otwarty.
Sznur aut stoi także pomiędzy Nowym Targiem a skrzyżowaniem w Klikuszowej. Policja wyłączyła sygnalizację świetlną na tym newralgicznym skrzyżowaniu.
Jak poinformował PAP dyżurny ruchu, w nowo otwartym tunelu pomiędzy Skomielną Białą a Naprawą ruch odbywa się na bieżąco, bez żadnych przeszkód. Policja radzi, aby kierowcy jechali zgodnie z oznakowaniem drogi i nie sugerowali się w tym miejscu nawigacją Google, która nie została jeszcze zaktualizowana.
Kontrola prędkości w tunelu
Przypominamy, tunelem można jechać maksymalnie 100 km na godzinę.
- Po otwarciu tunelu Główny Inspektorat Transportu Drogowego uruchomi odcinkowy pomiar prędkości, który pomoże dbać o bezpieczeństwo na tym odcinku drogi - powiedział PAP Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
Dodał, że odcinkowy pomiar prędkości będzie prowadzony na całej długości tunelu. W sumie zainstalowano osiem kamer w dwóch kierunkach: w kierunku Krakowa i w kierunku Zakopanego. Główny Inspektor Transportu Drogowego podkreślił, że odcinkowy pomiar prędkości jest bardzo dobrym narzędziem do dyscyplinowania kierowców, którzy jeżdżą zbyt szybko.
Tunel imienia Marii i Lecha Kaczyńskich
W sobotę prezes PiS Jarosław Kaczyński i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uroczyście otworzyli tunel drogowy w ciągu Zakopianki, czyli drogi ekspresowej S7. Dwukilometrowy tunel w masywie góry Luboń Mały pomiędzy miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała nosi imię Marii i Lecha Kaczyńskich.
Drążenie tunelu rozpoczęło się 6 marca 2017 r. Prace były wykonywane 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Pierwsza nitka tunelu została przebita w październiku 2019 r., a równoległa - w kwietniu 2020 r.
Wartość inwestycji to niemal jeden miliard zł. Tunel zbudowała włoska firma Webuild, która przejęła dotychczasowego wykonawcę - firmę Astaldi.
ja
Czytaj także:
Inne tematy w dziale Gospodarka