Skandal w Niemczech. KFC świętuje nazistowski pogrom Żydów
Głupi żart z poziomu aplikacji może wywołać ogromną aferę. Przekonali się o tym przedstawiciele KFC w Niemczech. Fast-foodowa firma wysłała do użytkowników reklamę swojego kurczaka z powodu "Reichspogromnacht", czyli nocy kryształowej.
Niemcy w nocy z 9 na 10 listopada 1938 rozpoczęli systemową akcję pogromu Żydów, dzięki któremu "wyższy" naród zostałby oczyszczony z innych, "niższych" rasowo. Prześladowania przybrały państwowy charakter - dochodziło do zabójstw, podpaleń synagog, niszczono prywatne domy, sklepy, cmentarze żydowskie, umieszczano gnębionych w obozach koncentracyjnych.
Długo wyczekiwana decyzja w sprawie stóp procentowych. RPP nie przestaje zaskakiwać
Niesmaczny żart niemieckiego KFC
Komuś w niemieckim KFC najwyraźniej to nie przeszkadzało. Wczoraj firma wysłała do użytkowników smartfonów komunikat, zachęcający klientów do "rozpieszczania się bardziej delikatnym serem z chrupiącym kurczakiem w KFCheese" z okazji nocy kryształowej.
Skrypt sprowadził kłopoty na KFC
W kolejnej wiadomości wpadkę KFC tłumaczyło 'błędem w systemie" i przeprosiło niemieckich odbiorców. Jak mogło dojść do takiego skandalu? Prawdopodobnie aplikacja fast-foodowej firmy korzysta z gotowych szablonów, rozsyłanych do internautów na dany dzień. Nie wiadomo jednak, dlaczego użyto sformułowania "Reichspogromnacht", które jednoznacznie w Niemczech odnosi się do nocy kryształowej.
Ogromna awantura na spotkaniu posła PiS, obrażano kobiety. Doszło nawet do szamotaniny
GW
Inne tematy w dziale Polityka