Produkowany od roku 2010, Mitsubishi ASX był pierwszym kompaktowym crossoverem w ofercie japońskiej marki. Nazwa ASX to skrót od słów „Active Sport Crossover”. I chociaż nie jest on samochodem terenowym, to jego konstrukcja daje możliwość jazdy po drogach nieutwardzonych, a prześwit 195 mm pozwala na pokonywanie wysokich krawężników. Nowa generacja Mitsubishi ASX wejdzie na rynek we już wrześniu.
Mitshubishi ASX zdobył uznanie użytkowników. Od chwili wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 330 tys. egzemplarzy. Jesienią zadebiutuje jego najnowsze wcielenie.
Nowe silniki w nowym Mitsubishi ASX
Nowy ASX będzie wyposażony będzie w pięć wariantów benzynowych i zelektryfikowanych układów napędowych, które opracowano specjalnie na rynek europejski. Wszystkie cechuje niskie zużycie paliwa i równie niska emisja CO2. ASX będzie trzecim SUV typu Plug-in Hybrid firmy Mitsubishi po Outlanderze PHEV i Eclipse Cross PHEV.
Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Czytaj: Polacy rzucili się na drogie używane samochody. Niemieckie marki rządzą
Klientów wymagających większych osiągów powinna zadowolić jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV): łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Plug-in Hybrid w nowym Mitshubishi ASX
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a.
Wszystkie układy napędowe będą dostępne od razu momentu wprowadzenia auta na rynek.
Czytaj: Naklejki rejestracyjne na szybie samochodu tracą swój żywot
Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii. Nowa generacja ASX zostanie zaprezentowana we wrześniu 2022 roku, a do sprzedaży wejdzie wiosną 2023 roku.
Mitshubishi Motors w Polsce zmieni nazwę na Astara Poland
Polski debiut ASX wiąże się jeszcze z jednym ważnym wydarzeniem. Należąca do międzynarodowej grupy ASTARA, Od 26 lat Mistubishi Motors reprezentuje w Polsce firma MMC Car Poland, która sprzedała ponad 100 tys. samochodów. W naszym kraju działa 26 autoryzowanych salonów sprzedaży i 40 stacji serwisowych. Teraz Mitsubishi Motors w Polsce, zmienia nazwę na ASTARA Poland. To dobra wiadomość, bo istniejąca od 1979 roku Astara jest jedną z największych na świecie grup motoryzacyjnych. Reprezentuje 30 marek samochodów, działa na trzech kontynentach w 19 krajach i rocznie sprzedaje blisko 250 000 pojazdów.
Tomasz Wypych
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Technologie