Biedronka wycofała wycofała cały nakład magazynu Kropka.TV ze swoich sklepów. Powodem była całostronicowa reklama środka na erekcję, która zawierała treści homofobiczne i szowinistyczne. Wydawca przeprosił za wydrukowanie reklamy czytelników i Biedronkę.
Reklama środka na erekcję w gazetce z Biedronki
Kropka TV to tygodnik dystrybuowany przez sieć Biedronka należącą do Jeronimo Martins. Zawiera głównie program telewizyjny z rozpisanymi stacjami i godzinami seansów. Wydaje go Edipresse Kolekcje - spółka zależna Edipresse Holding. W ostatnim numerze pisma ukazała się całostronicowa reklama plastrów, mających - według obietnicy - wzmacniać erekcję.
Reklama opowiada zmyśloną historię Zygmunta Banasiuka, mężczyzny po 40-tce, który miał problemy z erekcją. Zawiedziona jego niedyspozycją partnerka miała dopytywać go, czy (w związku z tym) nie jest gejem. Rozpowiadała też wśród znajomych – jak czytamy w reklamie – że Zygmunt „szuka przykrywki, bo mu nie stanął”, zaś koledzy w z związku z tymi pogłoskami mieli oskarżać go o „bycie pedałem”. "Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem!” - głosi tytuł reklamy.
Kobiety są w tym tekście potraktowane instrumentalnie. „Laski” mają „lgnąć” do bohatera materiału i prosić, by się z nimi „zabawił”, a „słodkie blondynki" czekać "na przelecenie”. „Im więcej facetów będzie mogło zaspokoić wiecznie spragnione baby, tym świat będzie piękniejszy” – kończy się tekst.
Zobacz: Założył zbiórkę na pozew przeciwko Czarnkowi. W dobę zebrał 4 razy więcej niż wynosi cel
Cały nakład magazynu wycofany ze sklepów
Sprawę opisała redakcja portalu Queer.pl. W efekcie cały nakład numeru Kropka TV został wycofany ze sklepów. Biuro Prasowe sieci sklepów Biedronka opublikowało swoje stanowisko w sprawie reklamy:
"Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę. W związku z zaistniałą sytuacją, podjęliśmy decyzję o wycofaniu z naszych sklepów całego nakładu numeru zawierającego niezgodne z wartościami naszej firmy treści".
Wydawca przeprasza za niestosowną reklamę
Następnie na facebookowym profilu magazynu ukazały się także przeprosiny autorstwa redakcji „Kropki TV”. „Chcemy Was wszystkich z całego serca przeprosić za publikację w ostatnim wydaniu Kropki TV reklamy o treści jednoznacznie homofobicznej. Jako redakcja od zawsze stoimy na straży poszanowania ludzkiej godności i potępiamy wszelkie publikacje treści, której ją naruszają” – napisano w nim. Dalej redakcja przyznaje: „Zawiodły nasze wewnętrzne systemy kontroli treści dostarczanych przez reklamodawców, które przez ostatnie 16 lat wydawania tygodnika działały bez zarzutu. To nie powinno się wydarzyć”. Przeprosiny skierowano też pod adresem Biedronki.
ja
Czytaj także:
Ta polska sztuczka z gwoździem ma już 6 lat! Amerykański raper dał jej drugie życie
Rozbierasz się u lekarza i nagle wchodzi „Pani z rejestracji”
Sanah, Zenek Martyniuk i Bayer Full w wersji religijnej. Pielgrzymkowe hity 2022
Inne tematy w dziale Kultura