Zaraz po wakacjach pierwsi klienci odbiorą nową Toyotę Corollę Cross. Corolla, bez wątpienia światowy bestseller, tym samym doczekała się wersji SUV. Dodatkowo, to pierwsza Toyota z pełnym napędem hybrydowym najnowszej generacji. Dzięki Corolli Cross, Toyota w Europie, oferuje teraz największą gamę SUV-ów.
Toyota Corolla Cross wymiary
Już pierwsze spojrzenie potwierdza, że samochód został stworzony z myślą o europejskim odbiorcy. Wóz jest wyrazisty, a jego nadwozie sprawia wrażenie solidnego i masywnego. Corolla Cross ma 4 460 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 640 mm. Wymiarami plasuje się pomiędzy modelami Toyota C-HR oraz RAV4, czyli w samym sercu segmentu C-SUV, oferując wygodę, praktyczność i wszechstronność, które są tak ważne dla rodzin z dziećmi.
Czytaj: Uwaga kierowcy. Naklejki rejestracyjne na szybie samochodu tracą swój żywot
Każdy z pasażerów ma zapewnioną dobrą widoczność, a przestrzeń nad głową i na nogi jest dość obszerna. Tylne drzwi otwierają się szeroko, a opcjonalny panoramiczny dach zapewnia poczucie przestrzeni i dodatkowe doświetlenie kabiny. Dostęp do bagażnika jest wygodny za sprawą niskiego progu załadunkowego i wysoko otwieranej klapy bagażnika, dzięki czemu umieszczenie sporych przedmiotów jak wózki czy rowery nie będzie problemem. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 425 litrów.
Corolla Cross z nową generacją hybrydy
Corolla Cross jest pierwszym Toyoty, w którym zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji. W wersji z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła (AWD-i) ma większy moment obrotowy i moc silnika elektrycznego od poprzednika. Zestaw baterii także jest mocniejszy i o 40 % lżejszy niż wcześniej. Zwiększyła się moc silnika spalinowego i elektrycznego. W wersji z napędem na przednie koła napęd hybrydowy 2.0 wytwarza 197 KM (146 kW) mocy i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy.
Wariant AWD-i ma dodatkowy silnik elektryczny montowany przy tylnej osi o imponującej mocy 40 KM (30,6 kW). Tylny silnik dołączany jest automatycznie, zwiększając trakcję i dając większe poczucie bezpieczeństwa na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Wersja z napędem AWD-i ma takie same osiągi podczas przyspieszania jak auto z napędem na przód.
Czytaj: Każdy wyprodukowany samochód będzie miał ten system. "Zdecyduje za kierowcę"
Corolla Cross jest wyposażona w wiele zaawansowanych technologii, w tym ulepszony układ HMI (Human Machine Interface) z najnowszymi multimediami oraz zaprojektowany z myślą o Europie układ deski rozdzielczej, zawierający Digital Cockpit, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów oraz 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego.
12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz jest największy w segmencie i jest w stanie pokazać jednocześnie dużą liczbę danych. Można go spersonalizować np. pod kątem zużycia paliwa, pracy układu hybrydowego czy nawigacji.
System multimediów z 10,5-calowym, dotykowym wyświetlaczem HD ma nowy, szybszy procesor. Łączy się bezprzewodowo z Apple CarPlay i przewodowo z Android Auto oraz udostępnia funkcje pakietu Toyota Smart Connect. Ten model został też rozbudowany o nawigację w chmurze, informacje o ruchu drogowym, agenta głosowego oraz aktualizacje przez internet. Aplikacją MyT auto oferuje bogaty zestaw usług na telefon jak np. analiza stylu jazdy, lokalizacja auta, a także możliwość zdalnego sterowania klimatyzacją czy zamykaniem drzwi.
Bezpieczeństwo Toyota Corolla Cross w pakiecie
Nowa Corolla Cross jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi asystentami jazdy oraz parkowania. Po raz pierwszy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) zawiera system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach, system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu, układ wykrywania nadjeżdżających pojazdów i asystenta skrętu na skrzyżowaniach.
Czytaj: Dobrze jeździ i dobrze wygląda. Taki właśnie jest nowy Ford Raptor
Wśród funkcji pakietu Toyota Safety Sense jest również układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), a także aktualizacje online funkcjonowania systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Udoskonalono adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, systemy utrzymania pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych (RSA).
T-Mate wspomaga kierowcę przy pomocy monitora martwego pola w lusterkach (BSM) wraz z asystentem bezpiecznego wysiadania (SEA), automatycznych świateł drogowych (AHB), asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, kamery panoramicznej 360 stopni (PVM), systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB) oraz układu detekcji przeszkód podczas manewrów (ICS).
Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego nowej Corolli Cross zapewnia sztywna platforma GA-C, a nowa poduszka centralna między fotelami zapobiega zderzeniu się kierowcy z pasażerem w przypadku uderzenia w bok auta.
Toyota Corolla Cross cena
Ceny Corolli Cross zaczynają się od 142 800 zł lub od 1 626 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE. Corolla Cross Premiere Edition kosztuje 173 300 zł, a z napędem AWD-i 183 200 zł.
Tomasz Wypych
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Technologie