Jak ogłosił w rozmowie z money.pl Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel, ceny za ich produkty wzrosną nawet dwukrotnie. Jest to przede wszystkim efekt podwyżki cukru, opakowań oraz surowców mlecznych.
– Wzrosty kosztów występują w większości obszarów istotnych z naszej perspektywy, takich jak cukier, opakowania czy surowce mleczne. W tym ostatnim przypadku na przestrzeni roku wzrost cen wyniósł 79 proc – stwierdził w rozmowie z money.pl Maciej Herman.
Cena za tabliczkę czekolady wzrośnie dwukrotnie
Jak ujawnił Herman w rozmowie z money.pl, decyzja o prawie dwukrotnej podwyżce na słodycze musiała zostać podjęta, "aby utrzymać ciągłość działalności biznesowej oraz stabilność zatrudnienia".
– Takie decyzje zawsze są jednymi z trudniejszych dla każdego producenta, jednak w bieżących realiach ekonomicznych, konieczność podnoszenia cen jest nieunikniona. Spodziewamy się dwucyfrowych wzrostów cen dla całej kategorii, co robią lub zapowiadają już także inni producenci – dodał dyrektor zarządzajacy firmy Wedel.
Wawel również podnosi ceny
Na identyczne kroki jak Wedel zdecydowała się również firma Wawel. Poinformowała ona o przerwach w dostawach i negocjacjach z sieciami handlowymi.
"Wprowadzane podwyżki cen nie rekompensują wzrostu kosztów produkcji. Toczące się negocjacje dotyczące podwyżek cen z największymi odbiorcami spółki nie przynoszą zadowalających efektów oraz są przyczyną przerw w dostawach, co ma wpływ na poziom realizowanej sprzedaży" - czytamy w komunikacie.
Dodajmy, że obecnie najtańsze czekolady firmy Wedel o masie 100 g kosztują średnio 3,17 zł, natomiast najdroższe znajdziemy za około 6,10 zł. Jeszcze rok temu w sierpniu tabliczkę czekolady Wedel 100 g można było kupić za 2,99 zł – 4,36 zł.
MP
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka