ZUS przekazał, że do 16 sierpnia jest czas na złożenie wniosku o świadczenie postojowe. CC0
ZUS przekazał, że do 16 sierpnia jest czas na złożenie wniosku o świadczenie postojowe. CC0

ZUS wydał ważny komunikat. Wskazano termin, którego trzeba pilnować, by nie stracić

Redakcja Redakcja ZUS Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
W środę w komunikacie ZUS przekazał, że do 16 sierpnia jest czas na złożenie wniosku o świadczenie postojowe. Pieniądze należą się przedsiębiorcom i osobom wykonującym umowy cywilnoprawne, którzy odczuli negatywne skutki występowania w Polsce COVID-19.

ZUS przypomniał, że zgodnie z przepisami wnioski o świadczenie postojowe przedsiębiorcy i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne mogą złożyć najpóźniej w ciągu 3 miesięcy od miesiąca, w którym został zniesiony stan epidemii.

Wniosek o świadczenie postojowe do 16 sierpnia 

Od 16 maja 2022 r. został zniesiony w Polsce stan epidemii, zatem osoby, które starają się o świadczenie postojowe, mają czas do 16 sierpnia 2022 r. na złożenie stosownego wniosku. Termin 16 sierpnia dotyczy wniosków: RSP-D, RSP-DK, RSP-DB, RSP-DD, RSP-DD6, RSP-SK, RSP-C, RSP-CZ, RSP-CK, RSP-CD6.

"Co do zasady świadczenie postojowe przysługuje w wysokości 80 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę (ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę), obowiązującego w 2020 roku – 2080 zł. Przedsiębiorca, który rozlicza podatki w formie karty podatkowej i jest osobą zwolnioną z opłacania podatku VAT, może liczyć na świadczenie postojowe w wysokości 1300 zł" – przypomniał Grzegorz Dyjak z biura prasowego ZUS.

Świadczenie dla osób, którzy negatywnie odczuli skutki COVID-19 

Świadczenie postojowe przeznaczone jest dla przedsiębiorców i osób wykonujących umowy cywilnoprawne, którzy negatywnie odczuli skutki występowania w Polsce COVID-19. Aby otrzymać pieniądze, należy spełnić kilka warunków. Informacje w tej sprawie są się na stronie internetowej ZUS.

Od 1 lipca 2022 r. wypłata świadczenia postojowego przedsiębiorcy jest pomocą de minimis, tłumaczy ZUS. W związku z tym przedsiębiorcy muszą dołączyć oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w ciągu ostatnich trzech lat podatkowych (oświadczenie RPD) albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (oświadczenie RD-2). Oświadczenie RD-2 można utworzyć samodzielnie na PUE i dołączyć do wniosku. A także formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (RFD). Jeżeli taki formularz nie zostanie dołączony, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.

MP

Czytaj dalej:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Gospodarka