W czwartek odbyła się konferencja prasowa sieci sklepów Żabka. Na spotkaniu obecni byli m.in. Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. Strategii Konsumenckich oraz Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG. Przez prowadzących zostały poruszone m.in. tematy ekologii oraz nowości, na które postawiła w roku 2021 sieć sklepów Żabka.
Żabka coraz bardziej eko. Neutralność plastikowa osiągnięta
Rafał Rudzki poinformował, że Żabka uzyskała w roku 2021 pełną neutralność plastikową. W 100% z marek własnych i materiałów w sklepach został odzyskany plastik. W pełni wykorzystano w operacjach własnych także energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.
W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest redukowanie śladu węglowego. Żabka w tym przypadku może pochwalić się redukcją na poziomie 29% (w klasie 1 i 2). Wynika to z tego, że w operacjach własnych używa energii elektrycznej z OZE (Odnawialne Źródła Energii).
Dodatkowo odnotowano wzrost udziału w sprzedaży produktów marki własnej - o ponad 73% artykułów bez konserwantów i o niemal 33% więcej promujących zrównoważony tryb życia.

Żabka sklepem XXI wieku
W Polsce pojawiło się blisko 50 placówek Nano Żabka. Są to sklepy autonomiczne, w których możemy zrobić zakupy, ale żeby do nich wejść, musimy posiadać aplikacje "Żappka" lub kartę bankową. W tych miejscach nie ma obsługi, jesteśmy w 100% zdani na siebie. Ilość punktów Nano Żabka czyni sieć największą w Europie.
W Nano Żabka na ulicy Dobrej w Warszawie postawiony został również robot. "Robbie", bo tak nazywa się ten wynalazek, potrafi przygotować najpopularniejszą przekąskę sklepu, czyli hot-doga. Jak powiedział Rafał Rudzki na konferencji prasowej "Robbie jest bardzo zapracowany", ponieważ wydał w ostanim czasie ponad 1000 hot-dogów.
MP
Czytaj dalej:
Komentarze
Pokaż komentarze (4)