PAP/EPA/LAURENT GILLIERON
PAP/EPA/LAURENT GILLIERON

Nestle nie radzi sobie z krytyką. Każe pracownikom usuwać negatywne komentarze

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 4
Nestle jest jedną z firm, które nie zdecydowały się wycofać z Rosji po inwazji tego kraju na Ukrainę. Teraz firmę bojkotują klienci, którzy sprzeciwiają się utrzymywaniu kontaktów handlowych z Rosją. Nestle próbuje z tym walczyć - każe pracownikom usuwać negatywne komentarze i blokować użytkowników.

Artur Jankowski, prezes Nestle Polska wysłał wszystkim pracownikom firmy w Polsce instrukcję, w jaki sposób powinni reagować na nieprzychylne komentarze pod adresem firmy w mediach społecznościowych. Do zadań pracowników ma teraz należeć usuwanie nieprzychylnych komentarzy krytykujących współpracę Nestle z Rosją oraz blokować ich autorów. Pracownicy mają również zakaz wchodzenia w jakąkolwiek polemikę z twórcami nieprzychylnych komentarzy.

Nestle nadal prowadzi handel w Rosji

Nestle jest jedną z firm, która zdecydowała się pozostać w Rosji, gdzie nadal prowadzi handel (koncern jest właścicielem takich marek jak np. Winiary, KitKat, Lion, Nescafe) z agresorem, mimo licznych apeli ze strony konsumentów oraz ukraińskich polityków. 

Dopiero wczoraj firma poinformowała, że ograniczy handel z Rosją - koncern zapowiedział, że wstrzymuje import i eksport towarów i ogranicza sprzedaż większości marek własnych. Nestle w dalszym ciągu będzie prowadzić sprzedaż żywności dla niemowląt i dzieci - mleka w proszku i gotowych posiłków (w Polsce produkty te są dostępne pod nazwami: Nan, BoboFrut i Gerber). Ograniczone mają zostać również inwestycje i działalność marketingowa.

Nestle instruuje pracowników, jak postępować z nieprzychylnymi komentarzami

W piątek 18 marca pracownicy Nestle otrzymali maila od Artura Jankowskiego, prezesa Nestle Polska z instrukcją, jak powinni postępować z obecną sytuacją.

„Zdajemy sobie sprawę, że wczorajsze doniesienia medialne dotyczące naszej obecności w Rosji wzbudzają mnóstwo emocji. Na pewno zauważyliście zwiększoną liczbę negatywnych publikacji na temat Nestle, a także wzmianek w mediach społecznościowych” - zaczął swój list Jankowski.

„Chcielibyśmy Was uprzedzić, że w najbliższych kilku dniach niestety spodziewamy się nasilenia negatywnych komentarzy. Wiemy, że dla wielu z Was może to być trudna sytuacja” - kontynuuje.

W dalszej części wiadomości prezes Nestle zapewnił, że priorytetem firmy jest bezpieczeństwo pracowników. Zaapelował, by nie wdawali się w internetowe dyskusje dotyczące obecności Nestle na rynku rosyjskim.

Do maila załączona została również instrukcja na temat tego jak postępować m.in. w serwisie LinkedIn, zaznaczając w tym samym miejscu, że w imieniu całego koncernu mogą wypowiadać się jedynie uprawnione do tego osoby.

LinkedIn Safety

Pracownicy otrzymali instrukcję o nazwie "LinkedIn Safety". Zgodnie z zawartymi w niej zasadami pracownicy powinni pozostawiać bez odpowiedzi komentarze pozytywne i pełne szacunku. 

Wypowiedzi „nieodpowiednie do własnych postów” (np. obrazy memów, ekstremalne oskarżenia takie jak „morderca”) pracownicy powinni usuwać, a autora wpisu (komentarza) blokować.

Portal Wirtualne Media poprosił koncern o skomentowanie całej sprawy. Nestle potwierdziło prawdziwość wiadomości i tłumaczyło swoją decyzję bezpieczeństwem pracowników.

„W obecnej sytuacji, cechującej się niezwykle wysokim stopniem nasilenia emocji społecznych, nasi pracownicy stali się obiektem ataków, również personalnych, m.in. w mediach społecznościowych. Aby ich chronić i nie narażać na udział w silnie nacechowanych dyskusjach, szef polskiego oddziału przesłał pracownikom firmy informację oraz wskazówki jak chronić się przed hejtem wymierzonym w osoby na ich prywatnych profilach w mediach społecznościowych, szczególnie na LinkedInie. Przypomniał przy tym, że zgodnie z obowiązującymi od ponad dekady procedurami, za formalne reprezentowanie firmy odpowiadają osoby do tego upoważnione – to standardowe rozwiązanie, funkcjonujące w większości firm” - tłumaczy biuro prasowe Nestle.

WP

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj4 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Gospodarka