Google i Facebook surowo ukarane. Działały na niekorzyść użytkowników, olbrzymia kara
Francuska instytucja odpowiedzialna za ochronę danych osobowych CNIL nałożyła na Google i Facebooka 210 mln euro grzywny za utrudnianie użytkownikom odrzucenia plików cookie, które służą do zbierania danych o aktywności ludzi w internecie.
Google i Facebook ukarane. 210 mln euro grzywny
Francuska Krajowa Komisja ds. Informatyki i Wolności (CNIL) nałożyła kary 150 mln euro na Google i 60 mln euro na Facebooka za ich politykę w zakresie "cookies" (tł. ciasteczek). Obie grupy nie pozwalają użytkownikom na łatwe odrzucanie plików cookie – poinformowała AFP w czwartek.
“Stwierdziliśmy, że na stronach internetowych Facebooka, Google’a i Youtube’a odrzucanie plików cookie nie jest tak samo proste jak ich akceptacja” - przekazał CNIL w komunikacie.
Pliki "cookie" są wykorzystywane w szczególności do ukierunkowanej reklamy. "CNIL stwierdziła, że strony facebook.com, google.fr i youtube.com nie pozwalają odrzucać plików cookie instalowanych na komputerach użytkowników tych platform" - oświadczono.
Firmy mają trzy miesiące na wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu tzw. ciasteczek, w przeciwnym razie każda z firm będzie musiała zapłacić grzywnę w wysokości 100 tys. euro za każdy dzień opóźnienia. W odpowiedzi przesłanej do AFP, Google ogłosił zmianę swoich praktyk po decyzji CNIL.
Czytaj dalej:
SW
Inne tematy w dziale Technologie