W ramach Polskiego Ładu rząd przekaże ponad 63 mln zł na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 501, która jest kluczową trasą na Mierzei Wiślanej - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.
Droga na Mierzei Wiślanej
Rząd w ramach Polskiego Ładu, za ponad 63 mln złotych (63 mln 337 tys. 450) przebuduje kluczową drogę na Mierzei Wiślanej w związku z budową kanału żeglugowego. Chodzi o 17,27 km drogi wojewódzkiej nr 501 na odcinku Stegna - Krynica Morska - powiedział Witkowski.
Polecamy:
Niedziele handlowe 2021 - Castorama otworzyła sklepy
Dlaczego banki centralne inwestują w złoto? NBP wyjaśnia
Wyjaśnił, że droga ta jest bardzo uczęszczana w sezonie turystycznym, gdyż to jedyna trasa biegnąca do Krynicy Morskiej. Dodatkowo wykorzystanie jej części wzrosło wraz z rozpoczęciem budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną.
– Zachęcamy gminy w całej Polsce a szczególnie te, które mają na swoim terenie akweny wodne do korzystania z priorytetu trzeciego i czwartego (Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – red.) działu gospodarka wodna – powiedział Witkowski.
Witkowski powiedział, że samorządy w ramach tych dwóch priorytetów mogą się starać o dofinansowanie zagospodarowania brzegów rzek, jezior, zalewów czy na budowę marin ale również możliwe będzie dofinansowanie infrastruktury drogowej.
Wiceminister wyjaśnił, że działania z priorytetu trzeciego i czwartego są dofinansowywane w 80-85 proc. przez rząd.
Czytaj dalej:
Szara strefa na papierosy jest u nas rekordowo niska. Podwyżka akcyzy jest symboliczna
PKP Cargo odwołało prezesa
Putin zatwierdza kryptowaluty! Sam bitcoin zbliża się do rekordowego poziomu
Kończy Ci się polisa OC? Sprawdź, jak znaleźć tańsze ubezpieczenie
Majątek Elona Muska jest warta tyle, ile majątki niegdyś najbogatszych razem wzięte
Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
W Rządowym Funduszu Polski Ład: Programie Inwestycji Strategicznych przewidziano cztery obszary priorytetowe na które jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o dofinansowanie inwestycji.
Pierwszy to m.in. budowa lub modernizacja infrastruktury drogowej, budowa lub modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, czy budowa lub modernizacja źródeł ciepła sieciowego zeroemisyjnego.
Drugi priorytet obejmuje m.in. tabor z napędem zeroemisyjnym, budowę lub modernizację źródeł ciepła sieciowego niskoemisyjnego czy budowę lub modernizację sieci ciepłowniczych.
Z kolei w priorytecie trzecim można liczyć na dofinansowanie budowy lub modernizacji infrastruktury technicznej drogowej, budowę lub modernizacja infrastruktury transportu wodnego. Dofinansowana może być też melioracja, retencja, osuszanie.
Czwarty priorytet to dofinansowanie m.in. taboru zbiorowego transportu drogowego, taboru zbiorowego transportu wodnego, czy budowy lub modernizacji infrastruktury telekomunikacyjnej.
KW
Inne tematy w dziale Polityka