Żabka to firmą, która rozwija się niezwykle prężnie. Przekłada się to na korzyści, z których czerpią nie tylko klienci, ale również przedsiębiorcy. Przez kolejne inicjatywy sieć chce być bardziej eko i przyjazna środowisku.
Nowa usługa Żabki
Żabka przygotowała dla klientów niespodziankę - od 15 lipca sieć ruszyła z całkiem nową usługą „Zostaw paczkę w Żabce”. Odpowiada ona na potrzeby lokalnych klientów, którzy nie mają czasu, bądź nie chcą umawiać się z odbiorcą paczki w domu.
Korzystanie z usługi jest banalnie proste - wystarczy uzupełnić numer telefonu i adres e-mail na dedykowanej stronie. Nie trzeba oznaczać przesyłki etykietą adresową, wystarczy odręcznie napisać na paczce jej numer i pozostawić przesyłkę w wybranym sklepie Żabka, z którego odbierze ją inny klient. Paczkę można odebrać w dogodnych dla siebie godzinach, podobnie jak każdą inną przesyłkę, podając kod odbioru. Promocyjna cena usługi to 0,99 zł.
– „Zostaw paczkę w Żabce” to przykład kolejnej usługi, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, a także lokalnych mieszkańców, i małych okolicznych firm. Nowe rozwiązanie może okazać się bardzo korzystne dla osób korzystających z portali aukcyjnych lub platform zakupowych, w których następuje bezpośredni odbiór zakupów od sprzedawcy. Dzięki tej usłudze nie będzie już konieczności spotkania się osobiście i umawiania się konkretnym terminie. –mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack S.A.
Zobacz także:
Kodeks Dobrych Praktyk
Żabka w dalszym ciągu rozwija swoją ofertę franczyzową. Osoby, które chciałyby otworzyć swój własny sklep pod szyldem Żabki mają teraz ku temu idealne warunki, ponieważ od 1 lipca wszyscy nowi franczyzobiorcy zyskują 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwsze dwanaście miesięcy oraz możliwość uzyskania do 12 tys. zł dodatkowego wsparcia finansowego na rozwój biznesu.
Ma to zapewnić solidne zabezpieczenie dla początkujących franczyzobiorców i pozwolić im skupić się na rozwoju biznesu w pierwszym etapie funkcjonowania sklepu.
Oferty skierowana jest do tych którzy są zainteresowani prowadzeniem własnej Żabki, jeśli pomyślnie przejdą etap rekrutacji i szkoleń.
– Żabkę cechuje duża elastyczność, która przejawia się w niemal wszystkich obszarach naszego funkcjonowania i pozwala nam sprawnie dostosowywać się do zmian rynkowych. Dostrzegając taką potrzebę, zdecydowaliśmy się na waloryzację kwoty gwarantowanego przychodu, a także dodaliśmy do naszej oferty dodatkowe wsparcie finansowe. Ta kwota pozwala franczyzobiorcy na spokojny rozwój biznesu, co jest ważne szczególnie w początkowym okresie współpracy, kiedy ryzyko popełnienia błędu jest naturalnie znacznie większe niż w późniejszym etapie prowadzenia biznesu. Większość placówek szybciej osiąga zakładany wynik sprzedaży, jednak zabezpieczenie finansowe niweluje stres towarzyszący przedsiębiorcom na starcie własnej działalności i pozwala skupić się na jej innych aspektach – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w Żabka Polska.
Dlatego w tym tygodni sieć, jako jedna z pierwszych firm podpisała Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, którego celem jest zapewnienie wysokich standardów współpracy pomiędzy franczyzobiorcami a franczyzodawcami.
– Cyklicznie za pomocą anonimowych ankiet badamy poziom zadowolenia wśród ponad 6000 przedsiębiorców prowadzących Żabki. Włączenie się w prace nad Kodeksem Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy było dla nas naturalną kontynuacją działań już realizowanych w naszej firmie – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.
Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy to dokument, który zawiera zestaw dobrych praktyk, zasad i standardów, jakimi powinni kierować się we współpracy franczyzobiorcy oraz franczyzodawcy.
Pieczywo z lokalnych piekarni
Na współpracy Żabki z lokalnymi piekarniami korzystają zarówno klienci, jak i przedsiębiorcy. W ofercie sklepów znaleźć można pieczywo wypiekane w lokalnych przedsiębiorstwach. Wśród dostawców pieczywa, którzy rozwijają się we współpracy z siecią Żabka i jej franczyzobiorcami, są m.in. piekarnie Bochen i Pellowski z Pomorza, Szabelski z Warmii i Mazur, Piekuś z Kujaw, Putka z Mazowsza i Familijna z Dolnego Śląska.
Franczyzobiorcy mają zawsze do dyspozycji przynajmniej dwie rekomendowane piekarnie w swojej okolicy i to do nich należy decyzja, czyje pieczywo trafi na sklepowe półki.
Żabka dba o ekologię i zrównoważony rozwój - to główne zagadnienia najnowszej strategii firmy
Żabka podejmuje wiele działań, by firma była uznawana za świadomą - myślącą o lepszym jutrze i aktywnie działająca na rzecz zrównoważonego życia w zgodzie z planetą. Strategia sieci na kolejny rok opiera się wobec tego na czterech filarach, którymi są: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja i zielona planeta.
„Założenia nowej Strategii Odpowiedzialności firmy, priorytety i zobowiązania strategiczne Grupy Żabka na najbliższe lata, a także podsumowanie zrealizowanych w 2020 roku działań w obszarach odpowiedzialności Żabki przedstawione zostały w raporcie „Wygodnie i Odpowiedzialnie”. Choć Spółka nie jest zobowiązana wymogami formalnymi do raportowania ESG, publikacja została sporządzona zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania pozafinansowego Global Reporting Initiative (GRI) i poddana niezależnej zewnętrznej weryfikacji” - podaje sieć.
Z raportu Żabki za 2020 rok wynika, że sieć nie zwolniła tempa. Wręcz przeciwnie - sieć zakończyła remodeling i otworzyła 1000 nowych sklepów. Ekspansja prowadzona jest wraz z doskonaleniem formatu modern convenience i rozwojem filozofii franczyzocentryczności.
– W ramach Grupy Żabka budujmy ekosystem wygodnych rozwiązań w obszarze modern convenience, które ułatwiają codzienne życie milionom klientów. Misję tę realizujemy w sposób zrównoważony i odpowiedzialny, dbając o ludzi i naszą planetę. To długofalowy kierunek, jaki obraliśmy w ramach przyjętej przez nas strategii odpowiedzialności. Nasze zobowiązania w tym obszarze są ściśle zintegrowane z celami biznesowymi i będą w kolejnych latach wytyczać naszą drogę rozwoju – tłumaczy Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Grupy Żabka.
Nie dla marnowania żywności
Sieci zależy na zwiększeniu poziomu satysfakcji klientów. Żabka nie ukrywa, że chce stać się sklepem pierwszego wyboru dla swoich klientów oraz podwoić sprzedaż zdrowych i zrównoważonych produktów marki własnej. Dodatkowo sieć podejmie kroki, które zapobiegną marnowaniu żywności.
WP
Czytaj dalej: