Roksana Węgiel i Karol Friz Wiśniewski to gwiazdy młodego show biznesu. Ale Ekipa Wiśniewskiego jest także na giełdzie.
Roxie i Friz to ścisły top twórców ukochanych przez młode pokolenie polskich internautów. Ale za tym show stoją coraz większe pieniądze.
Polecamy:
Lody Ekipy - o co chodzi? Dlaczego biją się o nie w sklepach?
Awantura o kasę w Poznaniu. Wściekli klienci Term Maltańskich
Ekipa Karola Friza Wiśniewskiego coraz poważniej bierze się za show biznes. Postawili na produkowanie muzyki i teledysków. Kawałek „3KIPA”, opublikowany na YouTubie 8 marca, ma dziś ponad 65 mln wyświetleń.
Źródło: YouTube/Ekipa
Ekipa i Roxie Węgiel
Ekipa zaczęła produkować kolejne utwory, które bez trudu zyskują miliony wyświetleń. Grupa zapowiada wydanie debiutanckiej płyty.
Zobacz:
Pięciogwiazdkowy Hotel Gołębiewski w Pobierowie. Śpiewak starł się z Bosakiem
Jacek Kurski i jego żona Joanna ochrzcili córkę. Chrzest Anny Klary był kameralny
19 czerwca na kanale YouTube Friza ukazał się filmik, który pokazuje kulisy powstawania najnowszego teledysku do utworu Ekipy. Fani błyskawicznie zwrócili uwagę, że w najnowszym klipie udział wzięła Roxie.
Źródło: Karol Friz Wiśniewski/YouTube
W nocy z 14 na 15 maja Roxi i Ekipa Friza nagrywali teledysk na podziemnym parkingu Hotelu Marriott w Warszawie. Na planie pojawił się samochód stylizowany na amerykańską policję. Samochód to własność łowickiej firmy Pablo Auto.
Teledysk ma być utrzymany w gangsterskich klimatach.
Premiera najnowszego teledysku zapowiedziana jest na 26 czerwca. Tego dnia do sprzedaży trafi również debiutancki album Ekipy.
Ekipa Holding na giełdzie
Na tym nie koniec. Jest show, jest też biznes. Ekipa Karola Friza Wiśniewskiego jest także na giełdzie, jako Ekipa Holding. Niedawno pozyskała 10,4 mln zł od nowych inwestorów.
Ekipa Holding to przede wszystkim kanały youtube’owe twórców skupionych wokół Friza (za sprzedaż ich oferty reklamowej odpowiada spółka Ekipa Management).
To także sklep internetowy z odzieżą i gadżetami (zarządza nim spółka Ekipatonosi). Karol Wiśniewski podał, że w 2020 roku Ekipatonosi osiągnęła ok. 10 mln zł przychodów i była rentowna.
Ekipa Holding podpisała ramową umowę z notowanym na giełdzie studiem T-Bull, tworzącym głównie gry mobilne, dotyczącą wydania przynajmniej dwóch gier.
Wśród nowych akcjonariuszy EKIPY jako inwestorzy strategiczni są spółki BT Kapitał, Cooling.pl (właściciel marki SPC Gear) oraz Art-Tech Investments Łukasz Kaleta.
Wszystko zaczęło się od Karola Friza Wiśniewskiego, z którym polska marka SPC Gear podjęła współpracę już w 2017 roku. Niebywale ambitne nastawienie i determinacja Karola doprowadziły do znaczącego rozszerzenia kooperacji z marką SPC Gear, czego efektem są m.in. produkty sygnowane logiem „Ekipa”
– uzasadnia Łukasz Zdziech z Cooling.pl.
Roksana Węgiel - nastolatka z Jasła
Roksana Emilia Węgiel (ur. 2005) pochodzi z Jasła. To polska piosenkarka popowa. Zwyciężyła w pierwszej edycji The Voice Kids, wygrała także 16. Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci w 2018 roku oraz 3. edycji „Dance Dance Dance”. Uwielbiana przez fanów i fanki Roxie jest lauratką Europejskiej Nagrody Muzycznej MTV dla najlepszego polskiego wykonawcy za 2019 rok.
Karol Friz Wiśniewski - youtuber-milioner
Karol Friz Wiśniewski (ur. 1996) to z kolei twórca internetowy. Jest jednym z najbogatszych polskich youtuberów. Stworzył grupę EKIPA, która doczekała się własnych lodów, także znanych jako EKIPA.
Friz konsekwentnie buduje swoją karierę od 2010 roku – wtedy stworzył pierwszy kanał YouTube. Grał w Minecrafta i Pokemon GO, coraz śmielej sięgał po tematy lajfstajl. W 2018 roku powstała Ekipa, grupa przyjaciół-youtuberów, wraz z którymi Friz przeprowadził się do domu wartego blisko 5 milionów złotych.
Lody Ekipa - hit sprzedaży
Niedawno firma Koral stworzyła lody Ekipa, które stały się z dnia na dzień ogromnym hitem. Pierwsza partia lodów błyskawicznie zniknęła ze sklepowych półek. Lody trafiły także do Biedronki i Lidla.
Pod koniec kwietnia Koral uruchomił dodatkową linię produkcyjną – dzięki temu produkcja lodów urosła do miliona sztuk w ciągu doby.
– Szał na lody Ekipa przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – lody sprzedają się co najmniej 300 proc. lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy – mówił wówczas Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.
KW
Czytaj dalej:
Niemcy będą mobilizować swoją reprezentację flagami LGBT? Taki jest plan
Najlepszy prezent na Dzień Ojca. 5 propozycji, które na pewno spodobają się każdemu
Męskie Granie 2021. Wiemy, kto wystąpi!
Wrocław. Tysiące gitarzystów zagrało wspólnie utwór "Hey Joe" Jimiego Hendrixa
Sylwia Dekiert opowiada o swojej wpadce w TVP. Teraz stoi przed kolejnym trudnym zadaniem
Inne tematy w dziale Kultura