Lody Ekipa to ostatnio jeden z najbardziej chodliwych towarów na rynku. W sklepach ludzie wyrywają je sobie z rąk, a na portalach aukcyjnych papierki po tym produkcie osiągają zawrotne sumy. Na czym polega fenomen popularności z pozoru zwykłych lodów na patyku?
Ekipa - co to za lody?
Lody Ekipa to lody sorbetowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym. W sprzedaży są dwa smaki: truskawkowy i cytrynowy, a wkrótce mają być dostępne także w rozmiarze XL. Oficjalna cena standardowych wynosi 2 zł za sztukę, a za rozmiar XL trzeba będzie zapłacić 2,80 zł.
Firma Koral stworzyła je we współpracy z Ekipą, czyli popularną grupą youtuberów. Na jej czele stoi pochodzący z Krakowa Karol Friz Wiśniewski.
- Pracowaliśmy nad recepturą lodów razem z Koralem od dobrych kilku miesięcy. Te lody są przemocne - serio. Ja jestem fanem cytrynowego smaku, bo lubię kwaśne lody. Przejmiemy tym rynek lodowy. Te lody są najlepsze na świecie. Spróbujcie sami, jak zjecie jednego, to niestety będziecie musieli wykupić wszystkie ze sklepu. Ekipa zaczyna współpracę z Koralem. To dopiero początek - mówił w jednym ze swoim filmów Wiśniewski.
Kim jest Friz?
Karol Wiśniewski ma 24 lata, jest milionerem. Tylko w ub. roku jego konto powiększyło się o 10 mln zł. Jest też jednym z najbardziej wpływowych ludzi polskiego internetu. W rankingu magazynu "Forbes" zajął drugie miejsce.
Friza na YouTube subskrybuje ponad cztery mln osób. Solo wypromował się m.in. dzięki Minecraftowi i Pokemon Go, a potem wpadł na pomysł, by zamieszkać z grupą znajomych jako "Ekipa" (taki trochę współczesny "Big Brother") i stworzyć osobny kanał, który ma blisko półtora mln subskrybentów, a prawie każde opublikowane przez nich nagranie dobija do ponad jednego mln wyświetleń.
Ekipa Friza
Nastolatki dosłownie oszalały na punkcie Friza i jego Ekipy. Tworzą ją: Friz, Tromba, Mini Majk, Wersow, Poczciwy Krzychu, Nowciax, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia, Kasia Bożek oraz Wujek Łuki (w drugim sezonie skład opuścił Mikser).
Co tam znajdziemy: pranki, wyzwania i głupawe czasem teksty i szalone rzeczy, ale o pozytywnym przekazie, czyli wszystko to, co młody widz kocha. Sam Wiśniewski jest postacią angażującą swoich odbiorców, którzy się z nim bardzo utożsamiają.
Ekipa działa też charytatywnie. Najpierw zbierali pieniądze dla Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz dla domu dziecka w Krakowie. Z kolei kilka miesięcy temu Friz i jego przyjaciele zorganizowali zbiórkę na rzecz pomocy polskiej służbie zdrowia w walce z koronawirusem, a sami, ze swoich prywatnych pieniędzy, przekazali 100 tys. złotych.
Szał na lody Ekipa
Więc to nie smak i wyjątkowość lodów sprawiają, że znikają one z półek, tylko popularność grupy, która je promuje. Chcąc być taka jak ich idole, młodzież konsumuje te rzeczy, które oni polecają.
- Wzięłam na posmakowanie. Są dobre, ale po całym mieście za nimi bym nie jeździła - mówi Anna, mama przedszkolaków, która podzieliła się informacją, gdzie są lody na swoim profilu społecznościowym. Jak doniosły jej koleżanki, w południe lodów w tym sklepie już nie było. Matki nastolatków wykupiły je dla swoich dzieci.
Bitwy w sklepach
Lody Ekipa to produkt oznaczony jako edycja limitowana. Pierwsza dostawa lodów rozeszła się w ekspresowym tempie. W sieci poszukiwane były sklepy, w których można je znaleźć, a opakowania po tych lodach osiągnęły zawrotne ceny na Allegro.
Od tygodnia te konkretne lody Korala można kupić w dyskontach. W Lidlu toczono o nie bitwy nad lodówkami.
Biedronka poinformowała, że średnio jeden lód od Ekipy sprzedawał się co 16 sekund w całej Polsce. Rekord sprzedaży padł w Biedronce przy ul. Bartyckiej w Warszawie – tam w ciągu jednego dnia sprzedało się 230 sztuk.
Lody Ekipa XL
- Szał na lody Ekipa przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – lody sprzedają się co najmniej 300 proc. lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.
"Produkcja idzie pełną parą i cały czas kolejne lody Ekipa dostarczane są do sklepów w całej Polsce! Z racji tego, że lodowy sezon dopiero się rozkręca, prosimy o trochę cierpliwości - robimy wszystko, aby każdy z Was mógł spróbować naszego hitu 2021!" - informuje na swoich Facebooku marka Koral.
Jest więc szansa, że do końca wakacji wszyscy, którzy będą chcieli ich spróbować prędzej czy później natkną się na nie w jakimś sklepie. Jedliście? Dobre? Warto? Podzielcie się w komentarzach.
ja
Inne tematy w dziale Kultura